Andre særlige gudstjenester

Første søndag i advent

I Brønshøj Kirke har der i over 40 år deltaget lokale ’lyspiger’ ved gudstjenesten 1. søndag i advent.

I dag er det Brønshøj Kirkes Pigekor, som ved gudstjenestens begyndelse går i
procession ind i kirken med levende lys i hænderne for at markere lysets komme i årets mørkeste måned.

Adventsgudstjeneste

Den anden tirsdag i november ønsker hinanden en glædelig jul ved den traditionsrige  adventsgudstjeneste. Traditionen tro får vi besøg af en spændende gæsteprædikant, som forstår at inspirere til eftertanke.

Efter gudstjenesten drikker vi kaffe i Sognehuset med lotteri og gode gevinster.

Nytårsandagt

Nytårsaften kl. 15.30 holder vi nytårsandagt, hvor vi takker for det gamle år og byder det nye velkommen.

Efter andagten ønsker vi hinanden godt nytår over en lille forfriskning.

Høstgudstjeneste for hele familien

Denne søndag står i taknemmelighedens tegn; taknemmelighed for alt det, vi har fået
– og alt det, vi kan give videre. Brønshøj Kirkes Børnekor medvirker ved gudstjenesten.

Tag gerne noget af jeres egen ’høst’ med - frugt, grønt, marmelade...
Efter gudstjenesten er der frokost i Sognehuset, hvor vi holder auktion over den frugt og grønt, folk har medbragt til gudstjenesten. Overskuddet går til mennesker, for hvem det
daglige brød ikke er en selvfølge.

Allehelgensandagt

Allehelgensdag mindes vi de mennesker, vi har kendt og mistet i det forgangne år.
Mennesker, der har givet vores liv fylde og mening.
Mennesker, vi holdt af og som vi savner.

Ved andagten vil der være navneoplæsning og mulighed for at tænde et lys.

Og der er naturligvis mulighed for ved samme lejlighed at aflægge et besøg på kirkegården.