Frivillige

En stor gruppe af frivillige støtter op om Brønshøj Kirke og vores arbejde, og vi er altid glade for den hjælp, der tilbydes.

De frivillige yder hjælp til eksempelvis Menighedsplejen, Menighedssamfundet, Børne- og ungegudstjenester, den årlige sommerfest i præstegårdshaven, FDF K25, kirkevagt og mange andre ting.

Menighedsplejen arrangerer eftermiddagsmøder den første og den tredje tirsdag i månederne september til maj. Ved møderne serveres kaffe, og der vil være et foredrag af en gæstetaler, inviteret til lejligheden. De frivillige dækker bord, bager kager, laver kaffe og hygger med gæsterne.

Menighedssamfundet arrangerer aftenmøder den anden tirsdag i månederne september til maj. Ved møderne serveres kaffe, og der vil være et foredrag af en gæstetaler, inviteret til lejligheden.

Sommerfesten arrangeres af Menighedssamfundet og FDF K25 og indtægten deles mellem FDF K25 og et andet godt formål. Sommerfesten finder som regel sted hvert år i Juni måned, og i præstegårdshaven ved siden af kirken mødes masser af mennesker og tilbringer et par gode dage sammen. Her er brug for kræfter til at bygge boder, rejse telt, sætte gevinster og rydde op bagefter.

FDF er en kristelig organisation med et klart defineret formål om at skabe gode værdier i børnene. K25 er en af landets største FDF-kredse. Læs mere om FDF her.

Kirkevagterne holder kirken åben for besøgene og er til stede tirsdag-fredag 11.00-13.00, såfremt der ikke er kirkelige handlinger.

Hvis du har lyst til at blive frivillig hjælper i Brønshøj Kirke og gerne vil vide mere om de enkelte områder, er du velkommen til at kontakte en af nedenstående kontaktpersoner for at høre nærmere.

Frivilligkoordinator
Jutta Weinkouff